Kokosovo-pohankové lívance

Kokosovo-pohankové lívance, aneb nedělní snídaně bez lepku, mléka a cukru.

Nedělní rána jsou u nás jasná – k snídani to chce něco speciálního. Něco, na co přes týden není čas.

Naše děti se už budí s tím, že chtějí buď palačinky, nebo lívance. Naštěstí se dá obojí připravit na spoustu způsobů.

Nejlepší snídaně - zdravé lívance bez lepku, mléka a cukru.

Bezlepkové pohankovo-kokosové lívance.

Prozatím asi nejoblíbenější snídaně našich děti. Doteď nejpopulárnější kaštanové palačinky (recept najdete v e-booku 7 dní bez lepku, mléka a cukru) mají velkou konkurenci, a tak jsem zvědavá, co vyhraje příští týden (jestli ty palačinky, nebo lívance). 🙂

 

Tyhle pohankovo-kokosové lívance jsou díky banánu jemně nasládlé, takže už není potřeba je ničím doslazovat.

A nejlepší jsou s trochou javorového sirupu. 🙂 Jak je někde javorový sirup, připomíná mi to Ameriku.

Ale skoro všechny americké pancaky (české lívance), které jsem jedla v hotelech po Evropě nebo v Asii, na mě byly moc sladké.

Dřív by mě to nenapadlo řešit, ale dnes už jsem na přidaný cukr citlivější a vadí mi, když přebije chuť samotného jídla.

A v lívancích je často dost velké množství cukru moučka (ten mi vadí snad úplně nejvíc).

Takže si děláme Ameriku doma.

Kokosovo-pohankové lívance, aneb nedělní snídaně bez lepku, mléka a cukru.

Jednoduché pohankovo-kokosové lívance kterými nemůžete zklamat.

 

Budete potřebovat (na přípravu 10-12 kousků):

  • 50 g hladké pohankové mouky
  • 50 g mouky z teffu
  • 2 plné lžíce kokosové mouky (ne strouhaného kokosu, ale mouky)
  • 1 banán
  • 200 ml rýžového mléka (zkuste domácí podle receptu zde)
  • 2 vejce
  • 1 zarovnanou lžíci ghí do těsta (přepuštěného másla) + 1 lžičku na restování

 

Postup:

  1. Na nejnižší rychlost rozmixujte vejce, banán, ghí a rostlinné mléko.
  2. Přidejte teffovou, pohankovou a kokosovou mouku a znova promixujte na nízkou rychlost. (Těsto můžete vypracovat i ručně pomocí metličky, ale mixérem je to rychlejší.)
  3. Na pánvi rozpusťte lžičku ghí a lívance orestujte z obou stran.
  4. Naskládejte je na talířek jeden na druhý – vydrží tak déle teplé. Jakmile vychladnou, už to není ono.

Lívance orestujte z obou stran na malém množství přepuštěného másla.

 

Lívance jsou skvělé s marmeládou (pokud máte čas, tak ji trošku ohřejte, je pak taková tekutější a omáčkovější). Ale můžete je klidně připravit s trochou medu, arašídovým máslem, čerstvým ovocem nebo datlovým sirupem.

 

recept na zdravé lívance bez lepku, mléka a cukru.

Lívance nasklídejte na sebe, vydrží tak déle teplé.

 

Povedly se Vám? Dejte mi vědět – mám z toho radost.

Mějte se krásně a zase přístě!

Maria

 

Maria Jurková
Zajímají mě souvislosti mezi jídlem a zdravím. Ráda se cítím dobře ve svém těle a chci abychom já i moje děti byli zdravé. Proto vařím bez lepku, mléka a cukru. Více o mě si přečtěte tady>> Maria je autorkou e-booku 7 dní bez lepku, mléka a cukru.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.