Čokoládové pralinky s arašídovým máslem

Tip na rychlé a opravdu jednoduché pralinky. K jejich přípravě vám stačí 3 ingredience a pokud máte rádi arašídové máslo (jako já), tak vám určitě budou chutnat.

Nemáte rádi arašídy ve sladké verzi? Nevadí, arašídové máslo můžete nahradit jakkýmkoliv jiným ořechovým – třeba mandlovým nebo z líškových oříšků.

Já si většinu ořechových másel připravuji sama – je to opravdu jednoduché. Třeba recept na máslo z lískových ořechů a pár mých tipů k jeho domácí přípravě najdete na tomto odkazu >>>.

Jednoduché pralinky s arašídovám máslem a datlovým sirupem.

K přípravě těchto pralinek jsem použila vysokoprocentní čokoládu (s podílem kakaa 85 %), domácí arašídové máslo a datlový sirup. Chtěla jsem vrstvený efekt, kdy v každé pralince bude vrstva arašídového másla a nahoře datlový sirup a to se mi podařilo.

K přípravě asi 15 pralinek budete potřebovat:

  • 80 g kvalitní vysokoprocentní hořké čokolády
  • 1-2 lžíce arašídového másla
  • 1 lžíci datlového sirupu

Postup:

  1. Ve vodní lázni rozpusťte hořkou čokoládu a nalijte ji do spodní části silikonových tvořítek.
  2. Nechte ztuhnout v lednici (stačí 30 minut)
  3. Do každé formičky dejte málé množství arašídového másla a jemně ho stlačte lžičkou.
  4. Na každou pralinku přidejte trošku datlového sirupu.
  5. Zalijte zbytkem rozpuštěné čokolády a nechte znovu ztuhnout v lednici (cca 30 minut). Uchovávejte v lednici.

Ale jsou trochu lepkavé, protože datlový sirup v lednici neztuhe a pokud se vám nepodří celou náplň u pralinek pokrýt čokoládou, tak se může stát, že pralinky nebudou držet tvar. Mě to nevadí:-)

Ale pokud se tomu chcete vyhnout, tak nejdřív smíchejte datlový sirup s arašídovým máslem vedle v mističce a až potom plňte pralinky.

Čokoláda a arašídové máslo - touto kombinaci nemůžete nic zkazit. Vyzkoušejte zdravé pralinky.
Arašídové máslo můžete nahradit jiným ořechovým – třeba mandlovým, nebo máslem z lískových ořechů.

Chcete pár tipů na zdravé ořechové svačinky?

Stáhněte si zdarma e-book 5 ořechových pochoutek a vyzkoušejte některý z receptů. Všechny jsou přirozeně bez lepku, mléka a zdravě oslazené. 🙂

Mějte se krásně!

Maria

Maria Jurková
Zajímají mě souvislosti mezi jídlem a zdravím. Ráda se cítím dobře ve svém těle a chci abychom já i moje děti byli zdravé. Proto vařím bez lepku, mléka a cukru. Více o mě si přečtěte tady>> Maria je autorkou knihy Chutně bez lepku, mléka a cukru a e-booku 7 dní bez lepku, mléka a cukru.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.