Nejjednodušší dýňová polévka

Dýně je jedna z mých nejoblíbenějších surovin od podzimu až do konce zimy. Nejraději mám delikátní s takovou tvrdou zelenou slupkou nebo hokkaidó, která se skvěle shání i kdekoliv v ČR.

Tato polévka je neuvěřitelně jednoduchá, zato ale se zaručeným výsledkem. Ještě mě nezklamala.

I když v receptu uvádím množství surovin pro 4 osoby, úžasné na této polévce je to, že pokud vás bude večeřet víc, třeba 6, stačí přidat jen dýni. Cibule a mrkev je pořád jedna (použijte jen nějakou větší mrkev).

Potřebujete:

  • 1 menší cibuli,
  • 1 mrkev,
  • Asi 450 g očištěné dýně, nakrájené na kostičky.
  • 1 lžičku ghí (přepuštěné máslo),
  • česnek (1-2 protlačené, nebo na tenko nakrájené stroužky),
  • asi 650 ml zeleninového vývaru (nebo vody skvalitním bujónem),
  • sůl, pepř,
  • petrželovou nať (čerstvou, nebo mraženou).

 Postup:

  1. Na ghí osmahněte nakrájenou cibuli se solí. Přidejte na kolečka nakrájenou očištěnou mrkev a krátce osmahněte.
  2. Přidejte na kostičky nakrájenou a očištěnou dýni (pokud máte hokkaidó v bio kvalitě, tak nemusíte loupat – stačí pořádně omýt. Pokud máte dýni se zelenou slupkou, můžete to udělat stejně, ale polévka nebude mít tak krásně oranžovou barvu).
  3. Přidejte pepř a česnek a všechnu zeleninu ještě několik minut restujte.
  4. Podlijte zeleninovým vývarem tak, aby byla všechna zelenina ponořená, a vařte s pokličkou asi 15 minut.
  5. Obsah hrnce rozmixujte ponorným mixérem na hladkou polévku a dochuťte pepřem a solí, jestli je to potřeba. Ozdobte nasekanou petrželovou natí.

Mým dětem se zelená nať na polévce nelíbí, přidávám ji tedy do hotové polévky až těsně před mixováním.

Jestli je na vás polévka moc hustá, přidejte trochu vývaru a lehce promixujte.

Většinou naberu nejprve dětem a pro ostatní ještě polévku trochu dochutím solí a pepřem, popřípadě i sušeným česnekem. Dětem tak mezitím polévka trošku vystydne a můžeme ke stolu všichni společně.

Dobrou chuť a těším se u dalšího receptu!

 

Chcete připravit něco dobrého a zdravého ke kávě?

Stáhněte si zdarma eBook 5 ořechových pochoutek nejen pro děti. Najdete v něm recepty na zdravé svačinky pro děti i dospělé. Všechny samozřejme bez lepku, mléka a cukru:)

Maria Jurková
Zajímají mě souvislosti mezi jídlem a zdravím. Ráda se cítím dobře ve svém těle a chci abychom já i moje děti byli zdravé. Proto vařím bez lepku, mléka a cukru. Více o mě si přečtěte tady>> Maria je autorkou e-booku 7 dní bez lepku, mléka a cukru.
Komentáře
  1. Jana napsal:

    Vidíš, kokosové mléko jsem si zrovna intuitivně koupila- to bude mňamka.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *